Teamleader Kelly geniet van het contact met haar team en klanten
Kelly Vanthournout is nog maar enkele maanden aan de slag bij Care. Ze is Teamleader bij regio West en is vooral verantwoordelijk voor de ruime regio Gent. Nu al merkt ze een groot verschil met haar vorige werkgever. Ze heeft dan ook geen minuut spijt van haar overstap naar Care.
Hoe ben je bij Care terechtgekomen?
Enkele ex-collega’s werken bij Care. Toen Care voor hun regio een nieuwe Teamleader zocht, hebben ze mijn naam doorgegeven. Ik was niet actief op zoek naar iets nieuws. Toch stond ik open voor een nieuwe uitdaging. Want ik voelde dat ik mijn limiet had bereikt bij het bedrijf waar ik toen aan de slag was.
Ik ging meteen in op de vraag naar een sollicitatiegesprek. Het was een fijne kennismaking met Care. En ook de voorwaarden waren voor mij prima. Nee, ik heb niet lang getwijfeld.
Hoe verloopt je dag als Teamleader?
Mijn dagindeling is heel variabel, echt dingen inplannen lukt niet. Al is er wel een bepaald stramien dat ik volg: eerst begin ik met de eventuele afwezigheden van mijn schoonmakers in kaart te brengen. Als ik daarvoor oplossingen heb gevonden, begint de rest van mijn dag. Meestal vertrek ik dan op ronde naar mijn klanten. Ik doe er kwaliteitscontroles, stuur bij waar nodig en overleg met de klant. In de late namiddag werk ik mijn mails af en doe ik de administratie. Maar eigenlijk kan ik moeilijk uitleggen wat ik allemaal doe omdat het zo varieert.
Wat vind je tof aan je job?
Het contact met mijn team en de klanten. Ik ben daarvoor veel op de baan. Dat zorgt natuurlijk voor een fijne afwisseling. Bovendien kan ik mijn eigen agenda inplannen. In de mate van het mogelijke uiteraard. Ja, die vrijheid vind ik enorm fijn.
Ik kan niet ontkennen dat ik als leidinggevende best een hectische job heb. Maar ik was ook Teamleader op mijn vorige job. Na al die jaren weet ik dus perfect waarop ik moet letten en hoe ik mijn grenzen moet afbakenen. Voor mij werkt dat prima.
Zelfs na slechts een paar maanden bij Care, merk ik grote verschillen met mijn vorige werkgever. Ik ben nu veel meer met mijn klanten en collega’s bezig. En dat komt de kwaliteit alleen maar ten goede. Bovendien word ik zelf ook goed ondersteund van bovenaf. Als er iets is, kan ik altijd bij mijn District Manager terecht. Dat vangnet had ik vroeger minder.
Waarom zou iemand moeten solliciteren bij Care?
Voor de familiale sfeer. Je kunt rekenen op je team en toch zelfstandig werken. Als je iets te zeggen hebt, dan luisteren ze ook echt naar jou. Je maakt gewoonweg deel uit van Care. Ik kan het alleen maar aanraden.
Waarom zouden bedrijven moeten kiezen voor kantoorschoonmaak van Care?
Omdat we instaan voor kwaliteit en een correcte opvolging ervan. We maken ook echt tijd voor onze klanten. Zij weten dat ze bij vragen altijd bij een leidinggevende terechtkunnen. En dat we altijd naar een gepaste oplossing zoeken.