Vlinder Dennis De Bo is enthousiaste Care-ambassadeur
Dennis De Bo, of kortweg Bo, vierde onlangs zijn jubileum bij Care. Al vijftien jaar staat hij als vlinder klaar om in te springen waar nodig. Bovendien is Bo een enthousiaste ambassadeur van Care. Zo verschijnt hij regelmatig met selfies in het personeelsmagazine van Care. Hoog tijd om kennis met hem te maken.
Hoe ben je bij Care terechtgekomen?
Voor Care werkte ik bij een ander schoonmaakbedrijf. Rosita (Moerman, Projectleider bij Care) was toen mijn collega. Zij is op een bepaald moment aan de slag gegaan bij Care. En een tijdje later vroeg ze me of ik geen interesse had in een baan bij Care. Dat is ondertussen 15 jaar geleden.
In het begin deed ik vooral losse opdrachten. Toen er een klant wegviel, hebben ze mij de baan opgestuurd als vlinder. Kort daarna kreeg ik het gezelschap van mijn schoonbroer. Toen hij wegviel door een knieblessure, kwam mijn vrouw in de plaats. Maar ook zij kreeg medische problemen waardoor ze moest stoppen met werken. En nu ben ik al geruime tijd met mijn neef Mario Rossi op de baan. Het is bijna een familiebedrijf. (lacht)
Hoe verloopt je dag als vlinder of flexibele schoonmaker?
Elke donderdag krijg ik mijn planning. Daarop staat wat ik de week erop moet doen. Ik probeer dan mijn werk zo efficiƫnt mogelijk in te plannen. Ik kijk welke klanten er op welke route liggen. Daar ga ik langs met mijn auto van Care. En natuurlijk hou ik rekening met hoe dringend een opdracht is.
Als vlinder weet je dat de planning snel kan veranderen. Dat betekent dat ik soms midden in shift naar een andere klant moet. Of dat ik nog de baan op moet na mijn shift. Het is mijn taak om snel te reageren en om problemen in orde te brengen.
Wat vind je tof aan je job?
Heel eenvoudig: de afwisseling. Ik kom bij verschillende klanten en ik doe diverse taken. Mijn job is nooit saai.
Waarom zou iemand moeten solliciteren bij Care?
Care is de beste werkgever die ik tot hiertoe al heb gehad. Ik word gewaardeerd. Als er iets goed is, dan vertellen ze je dat ook. Zelfs de klanten. Die sturen dan een mailtje naar de Teamleader om te bedanken voor de snelle oplossing. Care doet ook veel voor de medewerkers. Dat zit soms in de kleine dingen. Maar je merkt vooral: als je je best doet, dan stelt de leidinggevende zich ook soepel op.
Waarom zou een bedrijf klant moeten worden bij Care voor kantoorschoonmaak?
Care steekt veel moeite in het bedienen van de klanten zoals het hoort. Het hele bedrijf probeert in te gaan op de vragen van de klanten en biedt zo een goede service.