Medewerker in de kijker: interview Sarah Van Praet
Sarah Van Praet startte op 18 maart als halftijds receptioniste in ons hoofdkantoor in Deurne. Zij zorgt eveneens voor de nodige administratieve ondersteuning. Wij luisteren even bij Sarah hoe het was om te beginnen bij Care na een sabbatjaar…
Hoe ben je bij Care terechtgekomen?
Ik ben een tijdje thuis geweest met de kinderen. Na 8 maanden wilde ik opnieuw gaan werken en dan ben ik via een interimkantoor bij Care terechtgekomen. De website leek mij heel interessant, professioneel en met goede recensies. Nog een voordeel: het kantoor is vlak bij mij thuis. De naam “Care” was voordien al bekend. Eén van de firma’s waar ik vroeger werkte, had ook schoonmakers van Care.
Hoe verliep de eerste kennismaking?
Het solliciteren verliep heel vlot: ik heb meteen gebeld en mijn interesse getoond. Een paar dagen later mocht ik langskomen voor een gesprek met HR. En een week later ben ik al begonnen. Het interview was leuk en ik had direct een positieve indruk van het bedrijf. Mijn jaar er tussenuit werd ook niet raar bekeken door Care. Vanaf de eerste dag is dat gevoel nog altijd goed. De sfeer is heel positief naar werknemers, naar klanten en onder collega’s. Care is echt een leuk bedrijf om voor te werken, nog meer dan ik verwacht had. Zelfs na 2 maanden lockdown en met mijn deeltijds werkschema, is er toch nog altijd een leuke klik.
Voor mijn sabbatjaar was ik receptioniste en coördineerde ik de facilities bij een groot ICT-bedrijf aan de Antwerpse haven. Nu ik bij Care ben begonnen, wil ik administratief nog wat extra leren. Maar door de kinderen was het halftijds beginnen een must. Die flexibiliteit die Care kon bieden, paste perfect in hoe ik het zag.
Hoe verliep de opstart?
Door Corona is mijn opleiding wel wat anders verlopen dan gewoonlijk. Toen ik terug mocht opstarten na 2 maanden, heb ik een korte opleiding gekregen en tussendoor kon ik altijd vragen stellen aan Jani, de andere collega die halftijds aan de receptie zit. Zij heeft veel ervaring en stond altijd paraat om telefonisch of per mail te helpen. Ondertussen ken ik al veel mensen en weet ik bij wie ik terecht kan.
Wat vind je tof aan de job?
De afwisseling: telefoons, mails, bezoekers ontvangen, administratie, … Die verscheidenheid zorgt ervoor dat het nooit saai is. Ik vind het ook fijn om de collega’s te ondersteunen en zelf bij te leren. Nu mag ik bijvoorbeeld meehelpen met de facturatie. Care geeft mensen de kans om te groeien en stuurt bij waar nodig.
Waarom zouden andere mensen moeten solliciteren bij Care?
Care is een grote organisatie met veel klanten over België verspreid. Door die verschillende regio’s is het makkelijk bereikbaar en kan eigenlijk iedereen bij ons komen werken.
Het is ook een leuk bedrijf met supercollegiale sfeer. Niets moet en alles mag. Ik vind het belangrijk om op te staan en met plezier te gaan werken. Je kan hier je werk verdelen en hulp vragen van collega’s als je het zelf even niet weet. Je mag alles vragen, iedereen is supervriendelijk. Als je zo kan werken, dan ga je ook ’s avonds met een goed gevoel naar huis.
#werkplezier #goedwerkgeverschap #jobs